Happy reading :)

Do not give up ! The beginning is always the hardest

Thursday 24 July 2014

Raya raya rayaaaaaa !!

Assalamualaikum .. :)

      Raya datang lagi ?? Alhamdulillah , aku masih diberi kesempatan untuk meraikan hari raya aidilfitri pada tahun ni walaupun lagi 3 hari nak raya . Heee inshaAllah sempat . 
      Tapi ?? Sampai sekarang baju raya tak beli lagi . Sedih ! So untuk persediaan hari raya memang aku kosong . Nak bercerita pasal hari raya sebenarnya tahun ni tak berapa nak seronok . Sebab ? First , atuk dah tak ada . Selalunya atuk jadi pengubat duka sebab dia suka menyanyi . Rasa tak lengkap raya kalau tak dengar suara dia . Rasa kasihan kat nenek beraya tanpa atuk . Takpe nenek . Tahun ni kita raya sama sama ya :) And second , nenek aku belah abah aku sakit . Hurm dah lama dah dia sakit . Dan baru lagi kakak aku bagitahu , nenek aku tu sekarang ni dah tak boleh berjalan . Macam dah lumpuh . Ya Allah , aku dapat rasakan raya tahun ni tak semeriah tahun tahun yang sebelumnya . 
      Pengalaman raya sebelum ni ? Rasanya tak ada apa yang menarik pun . Cuma yang seronoknya dapat berkumpul ramai ramai lah . Macam orang lain jugak kan ? Seronok sebenarnya ada keluarga yang besar . Bila dah lama tak jumpa , masa raya ni lah masanya nak jumpa semua orang . Yang tak kenal pun boleh jadi kenal . Yang tak pernah jumpa pun tiba tiba muncul . Inilah yang dinamakan silaturrahim . Masa raya nilah kita dapat eratkan silaturrahim kan ? 
     Makanan pulak . Aku ni jenis tak memilih . Tapi kalau raya memang wajib ada rendang la . Sedap ! Selalunya mak yang masak rendang tu . Malam raya tu kami bergotong royong la buat ketupat , rendang , semua tu . Rasa tak sabar pula nak balik rumah . Nak makan , Haha . Tapi lagi sedap kalau nenek yang masak . Malangnya , nenek dah tak larat nak buat semua tu . Takpelah , Tak ada rezeki nak rasa masakan nenek dah .
    So , kesimpulannya , aku berharap tahun ni aku dapat sambut dengan gembira with my family :)

No comments:

Post a Comment